vrijdag 28 oktober 2011

Parketvloer opnieuw gelakt

De parketvloer in de woonkamer is gelakt in een donkere mahoniekleur. Heel wat warmer dan de oorspronkelijke blanke vloer. Het zijn echte latjes, die aan de achterkant aan elkaar vast zitten. Gemaakt uit een (grote) badmat van bamboe. Ja, het is in elke winkel opletten geblazen of we iets zien wat ik kan gebruiken in mijn minihuisje. Deze werd opgemerkt door Herman, die er inmiddels beter oog voor begint te krijgen dan ik.....


Zeg nou zelf, dat is toch beter dan eerst:


Het schilderijtje heb ik ook dezelfde kleur gegeven. En het heeft (voorlopig) de plek ingenomen van de spiegel. Die is verhuisd naar de slaapkamer.


Ik ben nog aan het zoeken naar de goede opstelling, maar dat komt vanzelf wel. De plaats van de open haard is wel definitief, dus ik kan eindelijk het vuurtje aansluiten op de stroom. Dat staat zo gezellig tijdens de komende kerstdagen. Het vuurtje hebben we vorig jaar op de poppenhuisbeurs in Arnhem gekocht. Bij een Engelse mevrouw die ze zelf maakte, met stokjes uit haar eigen tuin en as uit haar eigen haard. Leuk!


De engelen staan ook al klaar. Die goude engel is echt de kleinste die ik heb: 1 cm. Schattig!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten