zondag 18 september 2011

Keukenrenovatie

Ik heb een geweldige vitrinekast in de woonkamer. Heel geschikt voor leuke, gezellige poppenhuiskamertjes.

Vorig jaar heeft Herman daar vier kleine kastjes voor gemaakt, met de mogelijkheid ze apart eruit te halen, helemaal aan te kleden en verlichting er in aan te brengen.
Dit weekend ga ik aan de gang met de keuken. Dat wordt het onderste kastje.

Op de vloer heb ik een echte tegelvloer gemaakt. Van tegeltjes van 1 x 1 cm. Gekocht in een hobbyzaak in Aken. De wanden zijn behangen met een fijn streepjesbehang. De lamp hangt nog niet vast, de plaatsbepaling is wat lastig.... Het kastje aan de muur is me te wit. Dat ga ik rood schilderen.

Van dezelfde tegeltjes heb ik een wandje gemaakt voor achter het fornuis en het keukenblok. Het fornuis en de schouw zijn van hout, bewerkt met koperverf. Het rode kastje heb ik ooit ergens via Marktplaats gekocht. Het keukenblokje is eigenlijk een bureau. Maar met wat aanpassingen kan het ook goed dienst doen als aanrecht.
De tijd voor vandaag zit er weer op. Hopelijk kan ik snel weer verder knutselen....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten